"Weetjes"

• Journalisten moeten lessen statistiek volgen

15/03/2017Consumenten worden weleens gewaarschuwd voor de gevaren van statistieken. Vaak worden resultaten foutief geïnterpreteerd.
  • Wiskundige stamboom

11/03/2017In het tv-programma ‘Who do you think you are?’ stellen ze de stamboom van bekende Britten op. Floriana Gargiulo probeerde de stambomen van wiskundige families in kaart te brengen.
  • Vlaamse leerlingen sterk in wiskunde

04/03/2017De resultaten van TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) zijn eind november vrijgegeven.
  • #UNTAGGABLE

24/02/2017#YOLO, #wiskunde, #tijdvoorvakantie … Je hebt ongetwijfeld je leerlingen die tags al zien gebruiken op social media.
  • Het doomsday-argument

25/01/2017Vraag jij je soms ook af of we deze planeet nog lang zullen bewonen? Misschien is ons hetzelfde lot beschoren als de dinosaurussen en is onze tijd op deze planeet eindig.
  • Vergeten goniometrische functies

25/11/2016Sinus, cosinus en tangens zijn waarschijnlijk de meest gebruikte goniometrische functies. Toch zijn er nog heel wat andere functies waar niet veel mensen weet van hebben.
  • Penalty's

17/11/2016Zelfs de grootste voetbalgoden zoals Ronaldo en Messi hebben afgelopen zomer getoond dat ze ook een penalty kunnen missen. Had wiskunde hen hierbij kunnen helpen?
  • Gastarbeider vindt geniaal algoritme

08/11/2016Om beroemd te worden in de wiskundewereld heb je geen universitaire opleiding nodig.